Anderssen laski ratsuja ja ranskankuningas tappiin 1851. Hän pelasi Lontoon ensimmäisen kansainvälisen mestaruuskilpailun puolivälissä Kieseritzkyä vastaan. Pelin lopussa hän laski molemmat ranskat ja lopetti pelin kuningaskunnan tappiin. Se on yksi kiehtovimmista pelistä historiassa. Deutschland Radio muisteli tapahtumaa kalenterin artikkelin avulla.